Tekstgrootte

  • Home
  • Onze school
    • Belangrijke documenten
    • Team
    • Schooltijden
    • Vakanties en studiedagen
    • Nieuwsoverzicht
    • Foto's
  • Informatie
    • Griffelnieuws
    • Intern begeleiders
    • Opleidingsschool
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderraad
    • Leerlingenraad
    • AVG de Gouden Griffel
  • Groepen
    • Unit 1
    • Unit 2
    • Unit 3
    • Unit 4
  • Kinderopvang
    • Aanmelden
    • Tarieven en voorwaarden
    • Contact
    • Nieuws
  • Werken bij
  • Contact
    • Ziekmeldingen
    • Verlofaanvraag
Vertrouwen
Eigenaarschap en Samen
Ontwikkeling
Plezier

Unit 4

Verkeersexamen juni 2021

Door de Coronamaatregelen konden vorig jaar de kinderen die nu in groep 8 zitten hun verkeersexamen niet doen. Deze week hebben zowel groep 7 als groep 8 dit examen gedaan en zijn geslaagd!!

 

Online werken

Ook in unit 4c zijn we ijverig online aan het werk. Soms hebben we dan opeens een spontane actie, zoals toch nog even Jerusalema dansen tijdens de afsluiting. Dat hadden we eerder in het schooljaar al geoefend, dus nadat de juf het scherm had gedeeld, dansten we de laatste minuten van de schooldag uit! Gezellig hoor unit 4c!

Jeelo 

Jeelo-project: Omgaan met elkaar

De afgelopen tijd zijn wij bezig geweest met het Jeelo-project “omgaan met elkaar”. Het ging naast normen en waarden ook over verschillen die bestaan tussen mensen. Zo hebben we een poster gemaakt over een geloof, een interview afgenomen met iemand die een beperking heeft of een ander geloof of een andere etnische achtergrond. 

Dit hebben we uiteindelijk allemaal samengevoegd in een krant (foto). 

Als laatste hebben we een lange rij met dominostenen door de school laten gaan met als doel samen te werken(foto).

 

 

Jeelo - project: Maken van een product

Ook in unit 4 zijn de leerlingen gestart (thuis en online) met het volgende project van Jeelo: maken van een product. Het doel is om een nieuwe frisdrank te ontwikkelen. Dat dat niet zonder slag of stoot gaat, is ze inmiddels wel duidelijk.

 

Je moet eerst goed nadenken voor welke doelgroep je de frisdrank gaat maken, wat je dan van dat product verwacht. Je moet natuurlijk vernieuwend bezig zijn, het moet er lekker uit zien. Allereerst hebben ze van hun eigen droomfrisdrank een moodboard gemaakt. Dat leverde al verschillende inzichten op.

 

 

Vervolgens zijn ze in groepjes gestart om na te denken welke stappen ze moeten doorlopen, voordat ze een product op de markt kunnen zetten. Het maken van zo’n stroomschema, stroomdiagram is heel abstract, maar maakt ze bewust van iedere stap. Onderweg wordt het stroomschema mogelijk nog aangepast.

 

 

 

We zijn benieuwd welke heerlijke frisdranken aan het einde van dit project zo lekker zijn dat we ze iedere dag wel willen drinken!

Jeelo 2019-2020

Jeelo-project Zorgen voor jezelf en anderen 

Na de zomervakantie hebben wij het Unit 4 gehad over zorgen voor jezelf en een ander. 

In de eerste weken hebben we het name gehad over zorgen voor een ander. We hebben het gehad over pesten, samenwerking en we hebben samen afspraken gemaakt hoe we met elkaar om willen gaan. Ook op kamp hebben we allerlei spellen gedaan rondom samenwerking. We zijn zelfs samen bezig geweest met expeditie Columbus! 

In de laatste weken kwam met name het stukje zorgen voor jezelf naar voren. We hebben het gehad over de werking van het lichaam, een afsluitende sportdag georganiseerd en we kregen een stukje seksuele voorlichting (oh wat was dat spannend!!). 

Hieronder ziet u een impressie van expeditie Columbus.

 

Jeelo-project Inrichten van je eigen omgeving 

Vanaf de herfstvakantie tot kerstvakantie zijn wij bezig geweest met het inrichten van je eigen omgeving.

De kinderen hebben hun eigen gemeente gebouwd in maquette en moest hier voorzieningen, overheidsgebouwen zo waarheidsgetrouw mogelijk weergeven in hun maquette. Hoeveel winkels zijn er nodig op 1000 inwoners?

Tijdens dit project hebben we een leerzaam uitje gehad. We gingen naar huize Sonneveld, een heel modern huis in de jaren ‘50

 

Hieronder een foto van huize Sonneveld.

 

Jeelo-project Unit 4 Leren voor later 

 

Vanaf kerstvakantie tot half februari zijn wij bezig geweest met het project leren voor later.

De kinderen hebben hun eigen talenten in kaart gebracht en hun ouders geïnterviewd over hun talenten.

Daarna kwamen de onderwerpen Europese Unie, Nederlandse regering, kolonisatie en de wereldoorlogen aan bod. De kinderen hebben een spannende escaperoom gemaakt om deze onderwerpen vorm te geven. Er zijn prachtige resultaten en mooie oplossingen uitgekomen.

Hieronder ziet u een impressie van de escaperoom.

Bekijk onze Schoolgids

Naar Social Schools

Gouden Griffel Kalender

Naar onze Facebookpagina

Contact

BS de Gouden Griffel

Annie MG Schmidtlaan 2
2652 HJ Berkel en Rodenrijs

(010) 5114731
info@degoudengriffel.nl

 

IKC de Gouden Griffel

Theo d'Orsingel 30
2652 LC Berkel en Rodenrijs

(010) 5110097
info@degoudengriffel.nl

 

Kinderopvang IKC

Theo d'Orsingel 30
2652 LC Berkel en Rodenrijs

(010) 5111533
kinderopvangikc@degoudengriffel.nl

Locatie


Onderdeel van

 Laurentius Stichting
Katholiek Primair Onderwijs

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools